lunes, 29 de marzo de 2010

Nova assignatura al blog. Pràcticum II de Psicopedagogia. UOC

Bona tarda, avui començo les meves primeres intervencions en el blog que vaig crear fa uns semestres per cursar una altra assignatura dins la UOC.
Començaré, fent-vos cinc cèntims del lloc on estic fent les pràctiques. Es tracta d'una Llar d'Infants anomenada "El nuvolet" i situada a la ciutat de Lleida. Actualment treballo com a tutora de la classe de 1-2 anys. La meva tutora de pràctiques junt amb la Directora del centre és la psicopedagoga de l'escola. Per tant, desenvoluparé el meu pràcticum en el departament de psicopedagogia de l'escola d'infantil. He trigat en començar a escriure les meves anotacions al diari perquè he tingut algunes dificultats amb el disseny del pla de treball. Però si tot va bé, us aniré explicant quina és i quina serà la meva tasca dins del departament de psicopedagogia com a alumna en pràctiques.
En principi duré a terme dos casos d'intervenció: el cas d'una nena de 9 mesos que presenta hipoacusia (sordesa) i el cas d'un nen que presenta transtorn d'atenció amb hiperactivitat. M'agradaria dir que, tot i que us parlo d'infants molt petits, considero que és necessari començar a desenvolupar una intervenció i un pla de treball amb aquests infants amb dificultats per aconseguir un correcte desenvolupament i una adequada integració dins l'entorn escolar així com en aquells àmbits més propers a l'infant com és l'entorn familiar o l'entorn social més pròxim. Tot i que la llei no té en compte la orientació psicopedagògica dins l'etapa d'infantil crec que és fonamental per a les posteriors etapes escolars i perquè no, de la vida, i perquè aquestes puguin ser assolides mitjançant l'adaptació i l'adequació a les dificultats de l'infant.

No hay comentarios: